Intretinerea utilajelor STIHL pe timp de iarnă

6 sfaturi utile pentru iernatul utilajelor de grădină:

  • goliți benzina din motorul motocoaselor si motoferăstraielor; benzina ramasă în carburator se va evapora, iar uleiul rămas va bloca funcționarea corecta a acestuia, iar benzina din motor, poate ancrasa pistonul, dacă utilajul nu este folosit mult timp;
  • umpleți rezervorul de ulei al motoferăstrăului, cu un ulei rezistent la temperaturi joase;
  • ascuțiți cuțitele motocoasei, sau lanțurile motoferăstrăului, piliți sinele de ghidaj pentru a evita să vă tăiați in bavură;
  • curățați utilajele dumneavoastră de rumeguș, iarbă sau alte reziduuri vegetale;
  • folosiți un spray cu vaselină sau ungeți pur si simplu cu ulei curat părțile metalice ale utilajelor dumneavoastră pentru a preveni formarea de rugină;
  • depozitați utilajele in loc uscat, ferit de variații mari de temperatură, închise cu lacăt si încuietori sigure, NU depozitați utilajele in garaj sau anexe gospodărești, pentru a evita furtul lor – noaptea este luuungă iarna…;

 

În funcție de utilajul pe care l-ați cumpărat (motofierastrău sau motocoasă), întreținerea acestuia se face în mai multe etape:

1. Înainte de utilizare: se efectuează un control vizual la mâner, dacă utilajul este complet, se verifică unealta tăietoare (lanț sau disc metalic), se ascute dacă este cazul;

2. După fiecare utilizare: se curăță filtrul de aer, grilajul de protecție împotriva scînteilor din toba de eșapament, se curăță șina și lanțul la motofierastrău, discul metalic si apărătoarea la motocoasă;

3. După fiecare alimentare cu carburant (benzină, in cazul nostru): controlul mânerului de comandă, a mersului in gol, lanțul motofierăstrăului trebuie sa stea in repaus in timpul mersului in gol;

4. Anual: schimbarea sorbului (filtrului) de carburant;

5. La fiecare avarie (în service autorizat): curățare/înlocuire a filtrului de aer; curățarea rezervorului de combustibil; reglarea/înlocuirea bujiei; verificarea grilajului de protecție împotriva scânteilor; curățarea carburatorului;

6. La deteriorare: înlocuirea filtrului de aer; înlocuirea sorbului (filtrului) de combustibil; curățire/inlocuirea grilajului de protecție împotriva scânteilor; înlocuirea uneltei tăietoare;

7. Dacă este necesar: reglarea mersului in gol a carburatorului; verificarea tuturor filtrelor; strâingerea tuturor piulițelor accesibile; ascuțirea uneltei tăietoare;

8. Reglajul carburatoarelor: carburatoarele sunt de mai multe tipuri, ele se reglează diferit, in functie de caracteristicile acestora:

– carburatoarele utilajelor mici: MS 170, 180: de obicei au un singur jiglor de reglaj al carburantului. Acesta are filet pe stânga. Pentru pornirea unui utilaj reparat, se inchide complet acest jiglor si apoi se deschide 2 ture complete

– carburatoare cu 3 suruburi de reglaj, pentru utilaje mici: MS 171, 181, 210, 211. Au 3 jigloare: L, H, LA. Pentru pornirea unui utilaj reparat, se scot protectiile de plastic de la jigloare, apoi se inchid complet L si H. Se deschid cite 1 tură completă. LA se închide (înșurubeaza) complet si apoi se deschide 1 1/2 ture. La pornire fără turometru, se regleaza LA până când lanîul nu se mai mișcă pe șină, apoi incă o tură completă

– carburatoarele utilajelor mai mari: MS 230, 250. Se reglează ca și mai sus. In cazul în care utilajul funcționează înecat sau turația variază foarte mult, vă rugăm să veniți cu utilajul la service, defectul este altul, nu din carburator.

 

Constatarea unui defect este gratuită, atât în garanție cit si in perioada post-garanție, dacă vom repara utilajul la service-ul nostru. Totodată încurajăm clienții noștri să vină periodic la revizii gratuite, mai des decit anual, de exemplu la fiecare 6 luni.

 

Vă așteptăm la service, pentru o revizie periodică, in cazul in care cele descrise de mai sus nu au fost suficiente pentru dumeavoastră, sau problema este mai dificil de rezolvat acasă. Informașii suplimentare la telefon 0722-520,256.

Call Now Button
Deschide chat
Cu ce te pot ajuta?
Buna
Cu ce te pot ajuta?